Yangon

7 april 2013

Na een lange en vermoeiende reis van ong. 24 uur zijn we gelukkig aangekomen in de hoofdstad van Birma. Wat opviel waren dat er veel mensen stonden te wachten op het vliegveld. De mannen bijna allemaal gekleed in een longhi (een soort lange rok. Veel mensen staarden ons aan of lachten naar ons. Veel toeristen zie je hier niet. Inmiddels hebben we al veel meer van deze drukke en erg warme stad gezien: gisteren veel tempels en de beroemde Shwedagon pagode. Vooral deze pagode vonden we erg indrukwekkend, zelfs zo boeiend dat we 's avonds nog een keer zijn gegaan (je kon de hele dag op 1 kaartje, dus dat scheelde weer). Nu zitten we in een warm internetcafe waar het toetsenbord gelijk geschikt is voor de Birmezen en ik merk dat dat af en toe lastig is. Morgen vertrekken we om 17 uur met de trein naar Mandalay. We zijn benieuwd hoe lang de reis zal duren (waarschijnlijk minstens 15 uur). Volgende keer meer over Mandalay (als we kunnen internetten tenminste).

Even voor het geval jullie mij (Marian) een mail wilden sturen naar mijn gmail-adres: ik kon er zojuist niet inkomen. Hopelijk lukt dit me later wel, maar als jullie mij nu willen bereiken kan dit via deze blog of via het e-mailadres van Paul ([email protected]).

Tot de volgende keer, groeten,

Marian en Paul

1. Corrie:
    8 april 2013
    Hoi Marian en Paul, leuk om jullie belevenissen te volgen! Veel sterkte met het reizen en lekker genieten, liefs Corrie
  2. Herbert:
    8 april 2013
    Hoi Paul en Marian,
    Geweldig dat jullie eindelijk op pad zijn. Ik zal met plezier jullie avonturen volgen. Maar ....... wees niet te veel bezig met het op de hoogte houden van "Nederland". Besteed je tijd aan het "daar" zijn en vooral: geniet ervan!!
    Groet
    Herbert
  3. Sulamie en Michel:
    9 april 2013
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken. De Shwedagon pagode lijkt ons idd indrukwekkend! Bijzonder om daar zo rond te lopen! Is het een beetje uit te houden met de warmte? Vandaag lijkt het hier een mooie lentedag te worden. Hopelijk hebben jullie een goede reis gehad naar Mandalay? We zijn benieuwd naar jullie volgende verhalen.
  4. Kristina:
    9 april 2013
    Hoi Marian en Paul,
    Het is leuk om jullie reisverhaal te volgen. Hoe beleven jullie het Nieuw Jaar in Birma of moet het nog komen. Graag van jullie horen.
    Goeie reis verder!
    Kristina & Henry
  5. Ineke Sulkers:
    13 april 2013
    Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat, ben net terug van Schiermonnikoog,helaas weinig zon en erg fris!
    Hoorde dat jullie kat regelmatig op schoot zit en T.V. kijkt!