Weer thuis!

18 augustus 2013

We zijn er weer. Afgelopen donderdag zijn we teruggevlogen vanuit Colombo. Het was een lange terugvlucht. Om 3 uur op, om 6 uur vliegen, tussenstop in Amman en aankomst op Schiphol om 15.30 uur. Zeker het tweede deel van de vlucht was vermoeiend. Het vliegtuig was propvol en veel passagiers vonden het nodig om het middenpad permanent als wandelgebied te gebruiken, het leek de avondvierdaagse wel. Als klap op de vuurpijl bleek onze bagage in Amman achtergebleven te zijn. Gelukkig is het de volgende dag alsnog aangekomen en bij ons bezorgd.

De reis zelf was geweldig. We hebben heel veel gezien, gedaan en meegemaakt. Azië (in ieder geval het deel dat wij hebben bezocht) is heel gevarieerd, ieder land is weer anders. Birma is het meest oorspronkelijk, Thailand het meest gericht op toeristen, Maleisië het meest westers (op Singapore na, dat is nog meer westers dan wij), Sri Lanka heeft de mooiste natuur. We realiseren ons dat het echt uniek is geweest om dit alles te hebben kunnen zien. Ook hebben we gemerkt dat als je zo'n lange tijd weg bent uit ons eigen landje Nederland je daar helemaal van "loskomt". Uit de flarden wereldnieuws die wij af en toe meekregen, komt Nederland totaal niet naar voren (op de kroning van Alex na dan), dus wat er hier allemaal is gebeurd is aan ons voorbijgegaan. Niet dat we dat vervelend vonden, in tegendeel zelfs.

Via onze reisverhalen hebben we geprobeerd jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen. We hadden vooraf onze twijfels of we dit wel leuk zouden vinden (we hebben pas 1 dag voor ons vertrek besloten dit te doen), maar uiteindelijk vonden we het allebei erg leuk om te doen. Het was wel eens moeilijk om een geschikt internetcafé te vinden, soms zaten we tussen schreeuwende gamende jongeren of bezoekers die erg nieuwsgierig met onze foto's zaten mee te kijken, maar wij hopen dat we er toch in geslaagd zijn er iets leuks en interessants van te maken. Verder hopen we jullie allemaal binnenkort weer te zien en te spreken en het nog eens aan de hand van andere foto's over deze geweldige reis te hebben. Tot snel!

1. Ineke Sulkers:
    Ha Marian en Paul,
    Ik zie het al gezellig samen op de bank in Schiedam! Alweer een beetje gewend het is inmiddels zondag! Fijn dat jullie bagage gearriveerd is!Tot snel! Ineke
  2. Koos:
    Hallo Marian en Paul.

Ik zal niet zeggen dat ik blij ben dat jullie weer thuis zijn, maar wel dat jullie weer veilig geland zijn. Altijd even spannend: 10 kilometer hoog en dan naar beneden kijkend, ja, dan moet je het gewoon maar laten en ondergaan! Jullie hebben een fantastische reis gehad, veel gezien, veel meegemaakt, om op terug te kijken en je te herinneren. Dank dat wij daarvan hebben mogen meegenieten! Toch sterkte met het weer terug zijn, het zal niet meevallen weer in het 'gewone' ritme te komen. Tot ziens maar weer!
  3. Carla/Geert:
    18 augustus 2013
    Succes met het oppakken van het "gewone" leven, het valt best mee hoor. Zeker nu jullie nog eens terug kunnen dromen naar één van jullie reisherinneringen, Tot snel
  4. Willem & Eveline:
    Beste Marian en Paul,

Welkom thuis in Nederland op jullie vertrouwde bank. Wij vonden het heel leuk jullie reis en de avonturen mee te mogen maken. Wat en fantastische reis hebben jullie gemaakt, echt geweldig. En nu weer thuis in Schiedam. Ja, dat is denk ik wel even wennen.

Komende week (34) zijn we een week op fietsvakantie in West Vlaanderen en daarna nemen we contact op.
    Zie jullie spoedig.

Groetjes, Eveline & Willem
  5. Laura Hoekstra:
    25 augustus 2013
    Hallo Marian en Paul,

Hoe voelt dat nu: weer thuis op de bank? Dat lijkt me echt even wennen, hopelijk blijft het gevoel van vrijheid nog een tijdje bij jullie. Het was hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen, hebben we toch een beetje meegereisd. Maar ik ben ook blij dat ik jullie weer live kan zien hoor! Hopelijk tot gauw!!!

groetjes,

laura